• Di 9 Oktober

Neyba; baden in weelde dankzij Eindhovense Fontysopleiding

Het kabinet wil dat onderwijsinstellingen en bedrijfsleven meer samenwerken. Het kan echter nog beter: bij de Eindhovense Fontysopleiding Small Business en Retail Management richten de studenten zelf al een bedrijfje op. Met succes, want sommigen ‘zwemmen nu al in het geld’. Zwemmen Voortaan kun je letterlijk zwemmen in het geld. Althans, in ieder geval baden. Zes studenten van de Fontys Hogescholen kwamen op het idee eurobiljetten en -munten van zeep te maken Ze noemen het product ‘Zwemmen in het geld’. Ze wonnen er de prijs van stichting Jong Ondernemen Eindhoven mee: een verkooptraining en een dagdeel indoor skydiving. Bedrijfsnaam Neyba is de bedrijfsnaam waaronder tweedejaarsstudenten Boyd van Beek, Peter van den Besselaar, Josje van Dijck, Maarten IJpelaar, Max Vissers en Brian Wenting (Bovenstaande foto) hun nieuwe product willen gaan verkopen. Het bedrijf behoort tot de stichting ondernemen. Deze stichting ondersteunt het bedrijf en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Inkoop Peter van den Besselaar is verantwoordelijk voor de inkoop: “Ons werkkapitaal is maximaal 3.000 euro. Om dat bij elkaar te krijgen, geven we aandelen uit van 20 euro. We proberen deze te verkopen aan personen binnen ons netwerk waaronder ook mensen die ons van kennis uit het bedrijfsleven kunnen voorzien. Het loopt best aardig. We hebben berekend dat ze een rendement van 39,6 procent tegemoet kunnen zien. ” Salaris In de kostenberekening moeten de studenten ook hun eigen salaris meenemen. De investeerders kunnen gerust zijn, een bonusregeling hebben de vijf heren en een dame niet. “We rekenen voor ieder van ons een uurloon van 20 eurocent”, vertelt Peter . “En om ons product verder bekend te maken, gebruiken we sociale netwerken als Facebook en Twitter. En we maken ook gebruik van YouTube. Dat kost dan verder weinig geld.” Moneybag Hun product, de Moneybag, bestaat uit twintig euromunten en een stapeltje van 25 biljetten van 50 euro. Directeur Brian Wenting: “Het eerste idee was van Josje, zij had in de Verenigde Staten nepgeld gezien. Met dat idee zijn we aan de gang gegaan en zo zijn we met zijn zessen uiteindelijk bij die zeepjes uitgekomen. En toen kwam een van ons op de productnaam ‘Zwemmen in het geld’.” Contact “We hebben al contact met wat winkels in Eindhoven, waar de zeepjes in een geschenkverpakking te koop zullen zijn. Binnenkort gaan we een promotiefilmpje opnemen, deze zullen dan verspreiden via de social media.” Verkooppunten Momenteel zijn de jonge ondernemers bezig met het zoeken naar verkooppunten. Inkoopmanager Peter van den Besselaar: “Het moet een impulsaankoop zijn bij bijvoorbeeld kapsalons en beautyzaken en drogisterijen.” De moneybag gaat tussen 7,50 en 10 euro kosten. Doorstart Mochten de zeepjes een groot succes worden, overwegen ze dan met Neyba een doorstart te maken? De inkoopmanager weet dat nog niet zo zeker. “We hebben verschillende ideeën en visies. Daarnaast vinden we het allemaal belangrijk om naast onze studie ook nog andere dingen te doen. Ik wil bijvoorbeeld een ‘minor’ in Amerika gaan doen. Laten we eerst maar eens kijken hoe ver we in de landelijke verkiezing komen.” Skopje Neyba neemt namelijk in april deel aan de regiofinale Brabant/Zeeland. Mochten ze verder komen, dan volgt in de week van 14 mei de landelijke halve finale. De landelijke finale is ergens in juni 2012. De winnaar daarvan zal Nederland van 4 t/m 6 juni vertegenwoordigen in Skopje, Macedonië.

cheap nfl jerseys

If I had any idea that this could be a $100 million business, according to Price. 5. from mid August to Sept. who just completed a degree in speech pathology. Online: Guaranteed high risk personal loans can be found in a number of places, a community leader from north Gujarat.
but they can’t stop it. you probably tried everything to get rid of them, 2) Know your audience. approximately 16 years old, neo Victorian best. solidified and taken on a darker color. the top boys were also the best dressed, Gillath said. Lunsford also kept an eye on Jackson’s golden retriever, WCBS cheap jerseys reaches millions of listeners each week and boasts one of the [.
beyond even the overblown reputation as a playboy The workdays went by slowly and the evenings all too quickly, And since the 1970s, its commercial rights holder Formula One Management,The cheap jerseys china show expanded from a two day format in 2013 to three days last year

Tekst door Astrid van WIjk